Pneumatiky - historie a základní informace

První patent na pneumatiku získal v roce 1845 Robert William Thomson. V té době ale nebyla vozidla, pro která by se pneumatika hodila a tak vynález na nějaký čas zapadl. Patent první moderní pneumatiky plněné vzduchem pochází z roku 1888. Jejím autorem je John Boyd Dunlop, který ji vynalezl v roce 1887 ze zahradní hadice aby zlepšil jízdní vlastnosti tříkolky svého syna. V době, kdy Dunlop pneumatiku vynalezl znovu, byla již ve velkém vyráběna jízdní kola, u nichž se vynález uplatnil.

Pneumatiky rozdělujeme do několika základních kategorií
Kategorie pneumatik:

Technologie výroby dále pneumatiky rozděluj do kategorií podle ročního období.
Rozdělení pneumatik podle ročního období:

Pneumatiky jsou dále určeny svými parametry, kterých není málo a nezainteresovaná osoba má mnohdy problém se v tomto směru zorientovat.
Rozměry pneumatik naleznete ve velkém technickém průkazu svého vozidla nebo přímo na pneumatice.

Zde je přehled několika základních parametrů, kterými je pneumatika určena:
Šířka: šířka pneumatiky udávaná v milimetrech např. 195
Profil: výška profilu pneumatiky v poměru k šířce profilu uvedená v % např. 65
Konstrukce: typ konstrukce pneumatiky - radiální (R), diagonální (D) nebo bias belted (B)
Průměr: vnitřní průměr pneumatiky uvedený v palcích např. 15
Výrobce: výrobce pneumatiky např. Sava
Rychlostní index: (SI = Speed index) maximální konstrukční rychlost pneumatiky např. H
Zátěžový index: (LI = Load index) Maximální nosnost pneumatiky při rychlosti odpovídající dané rychlostní kategorií.